Frågor & svar

När vänder jag mig till Kallegojas kundservice? Vad kan jag få hjälp med?

Ibland är det svårt att veta vart man ska vända sig med sina frågor, och därför tänkte vi berätta vad vi här på kundservice kan hjälpa dig med om du ringer oss.

Kallegojas kundserviceavdelning är öppen på vardagar och besvarar inkommande samtal, e-post och brev som rör kundservicerelaterade ärenden. Ett kundservicerelaterat ärende är när du har frågor som berör produkter som du redan köpt av oss.

Givetvis är du alltid välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig med dina frågor eller ser till att du blir hänvisad till rätt ställe.

Vanliga frågor till Kallegojas kundservice

När är det bäst att ringa för att minimera väntetiden i telefonkön?

Vi har öppet normala kontorstider, men under lunchtid är vi bara halv bemanning. Detta kan bidra till längre telefonköer under denna tid.

Hur snabbt besvaras mitt mail?

Vi har som mål att besvara inkommande mail inom 48 timmar.

Vad är garanti?

Garantin på produkterna i vårt sortiment lämnas av tillverkaren. Det är alltså tillverkaren som ansvarar för att produkten uppfyller sin produktspecifikation.

Garantin omfattar fel som är ursprungliga, som alltså kan härledas till fabriken och tillverkningen av produkten.

Ett garantifel är alltså ett fel som finns på produkten redan från tillverkningen, och ibland upptäcker man felet redan första gången man ska använda produkten medan man i andra fall hinner använda den ett tag innan felet uppdagas.

Var ligger Kallegojas butik?

Vi har ingen butik, vi är ett postorderföretag.